انار شیرین پاک کننده کبد

انار مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونت های داخلی، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شکم را دباغی می کند.در این مطلب می خواهیم به خواص بی نظیر انار شیرین به عنوان پاک کننده کبدبپردازیم.

anar2
انار ترش برای سلامتی بهتر است یا انار شیرین

” انار شیرین” از نظر حرارت معتدل است و کمی رطوبت دارد, مصرف آن بر روی غذا موجب هضم آن می شود .
” انار ترش” به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است (بر عکس انار شیرین), زیاده روی در مصرف انار ترش برای دستگاه گوارش مضر است و حتی می تواند زخم ایجاد کند, “انار ترش” برای افراد گرم مزاج مفید است, افراد بلغمی و سوداوی سعی کنند زیاد “انار ترش” مصرف نکنند .” انار” تصفیه کننده کبد و پوست است , کسانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند ، لازم است به سلامت کبد و پوست توجه کنند و خوردن انار شیرین را فراموش نکنند .
” انار شیرین” برای سیستم ایمنی مفید است, مصرف انار برای زنان باردار بسیار مفید است و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد, مصرف منظم انار شیرین می تواند در رفع مشکلات عصبی و همچنین درمان سنگ کلیه مفید باشد .

anar1

انار شیرین پاک کننده کبد

” انار شیرین” برای کم خونی مفید است, مصرف “انار شیرین” می تواند نتیجه فوق العاده ای برای از بین بردن کم خونی در افراد داشته باشد, “انار شیرین” در برابر بیماری های قلبی مفید است و باعث تنظیم گردش خون می شود .” انار” خوب ظاهرش کج و معوج و پوستش نرم و چرم مانند است. دانه هایش مملو از آب یک انار خوب آن را سنگین تر از ظاهرش می کند .

نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته دو بار آب “انار شیرین” خورده اند، نشان می دهد که 18 درصد کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا کرده است, مصرف “انار شیرین” عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی است, مطالعات نشان داده است که انار و آب انار همچنین رب انار حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است, مصرف انار و محصولات حاصل از آن، موجب پیشگیری از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز می شود .
نام انار دو بار در سوره مبارکه انعام و یک مرتبه در سوره مبارکه الرحمن آمده است .
پیامبر اکرم صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم می فرمایند:انار بخورید؛ زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی‏ گیرد، مگر این که چهل روز، قلب را نورانی می‏ سازد و شیطان را برون می راند .
امام جعفرصادق علیه السلام نیز در فواید انار می فرمایند:انار را با پیه آن (پوست نازکی که میان دانه ها قرار دارد) بخورید، زیرا معده را دباغی وذهن را زیاد می کند .

فارس ماشین :انار شیرین پاک کننده کبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.